5 tipů, jak lze podnikat, kde primární část podnikatelské aktivity je ONLINE

Máte pocit, že potřebujete změnu? Nebaví vás práce a nevíte, jak ze zamotaného kolotoče ven? Toužíte vyloženě po svobodě?

Efektivním řešením je jednoznačně ONLINE PODNIKÁNÍ, které lze budovat zároveň při další práci, než se člověk úplně osamostatní. Je to v dnešní době také skvělá možnost, jak si přivydělat, aniž by člověk musel fyzicky trávit čas někde, kde se mu zrovna nechce být.

Možností jak podnikat online je mnoho. Následujících 5 tipů je z mého pohledu přehled těch nejrozšířenějších a je na každém, která z možností ho láká nejvíce. Kombinace je samozřejmě možná, ale vždy doporučuji sousředit se na jednu variantu, vše dobře nastavit a až potom přejít na další. Vždy je lepší dělat jednu věc pořádně, než od každýho trochu.

1) Vlastní produkt s vlastním eshopem

Kamenné obchody pomalu ubývají a čím dál více podnikatelů transformuje svůj prodej do online verze nebo si zároveň s kamenným obchodem navyšují možnost zvýšení obratu i přes online eshop. Konkurence je ovšem stále vyšší a bohužel „úmrtnost“ eshopů se v dnešní době uvádí na více jak 50% těch, které nepřekročí ani svůj první rok fungování a pokud ano, pak s nulovým ziskem. Důvodem může být špatná strategie, velmi často špatně zvolený produkt, nedostatečná příprava a možná i celkové podcenění celého online podnikání přes vlastní eshop.

Než se pustíte do podnikání online s vlastním produktem, doporučuji se velmi dobře zamyslet nad několika věcmi a zvážit možné scénáře celého vývoje. Moc hezká webová stránka zaměřená na vlastní eshop se nazývá www.mujprvnieshop.cz. Tam doporučuji nastudovat detaily, které mají pěkně zpracované, viz. například přehled toho, do čeho je třeba investovat a že toho teda není málo:

  • Náklady na zakoupení či pronájem eshopu, včetně grafiky a všech počátečních úprav.
  • Náklady na nákup produktů.
  • Náklady na sklad.
  • Náklady na personál.
  • Náklady na vaši odměnu.
  • Náklady na balení, logistiku produktů.
  • Náklady na vratky, reklamace apod.
  • Náklady na partnery – konzultanty, copywritery, specialisty výkonového marketingu.
  • Náklady na marketing – rozpočty na PPC kampaně, emailové rozesílky, PR kampaně, srovnávače cen apod.
  • Náklady na provozní režii eshopu – hosting, doménu, aktualizace systému apod.
  • Rezervy – ty by měly tvořit alespoň 10-20% očekávaných výdajů. Vždy je to nakonec dražší, než čekáte.

2) Podnikání na Amazonu

Věřím, že Amazon v dnešní době zná prakticky každý. Pokud někdo chce začít podnikat na Amazonu, počáteční investice se budou pohybovat do deseti tisiců korun. Základní kurz „jak podnikat na Amazonu“ stojí plus-mínus okolo 70 tisíc, trvá 8 týdnů. Průměrná doba ode dne, kdy se člověk rozhodne touto cestou podnikat, do doby než je vše připravené, je zhruba 6 měsíců. Pěkná a velmi užitečná webová stránka, kde člověk získá podrobnější informace je www.podnikaninaamazonu.cz.

3) Prodej ebooků

Velký trend dnešní doby. Lidé píšou ebooky a prodávají je přes své webové stránky. Se správnými marketingovými nástroji, je doopravdy možné úspěšně publikovat své vlastní online knihy. Téma knihy je hodně zásadní, ebook musí mít skutečně hodnotný obsah. Velmi často se setkávám se skutečností, že lidé, kteří by chtěli právě tento byznys s ebooky rozjet, tak si neví rady s tím, jaké je vlastně jejich téma a o čem budou psát, aby to bylo prodejné? Kolik ebooků člověk bude muset napsat, aby měl stále zájemce? Ten kdo si koupí váš ebook, si ho jistě nekoupí znova v dalším měsíci. Takže je třeba mít opět velmi dobře propracovanou marketingovou strategii.

Počáteční investice: základní sestavení všeho, co je potřeba se pohybuje zhruba od 3 tisíc do 5 tisíc korun, může to být samozřejmě mnohem více i méně… záleží, jak širokou marketigovou strategii člověk zvolí.

Časový horizont: průměrně pro začátečníky 2 až 3 měsíce

4) Affiliate marketing – také nazýván partnerský marketing nebo provizní systém

Píšete rádi zákaznické recenze? Pak nastal čas, přestat to dělat zadarmo. Reklama typu Word Of Mouth (reklamní sdělení mezi zákazníky) je stále jedním z největších generátorů pro většinu firem. Spoustu podniků je právě proto ochotna podělit se o část svých zisků s přesvědčivými jedinci, kteří dokáží propagovat výrobky daných firem pro veřejnost.

Stejně jako v každé formě podnikání je osobní vzdělání důležité. Pro affiliate marketing je nutné se komplexně vzdělávat – v oblasti marketingu, copywrittingu, webové analytiky, konverzním poměru, uživatelském testování a dalších oborech. Je důležité mít alespoň základní obecný přehled v těchto oblastech. Podrobnější informace se dají velmi jednoduše vygooglit.

5) Partnerství s dodavatelem, který zaštiťuje logistiku eshopu obsahující produktové portfolio

Tady jsem se našla já a to z toho důvodu, že nemusím stresovat se všemi body uvedené na začátku článku. Žádné investice a rizika s tím spojené. Proto je to čím dál větší trend dnešní doby. Je možné začít zdarma – eshop je již připravený, není nutné do něho nic investovat, ani ho programovat a tak podobně. Stačí si vybrat z produktového portfolia, které je v eshopu připravené a věnovat se efektivnímu marketingu a budování byznysu. Člověk je stále MAJITELEM svého podnikání, které může pak prodat nebo dědit. Další výhodou je, že zákazníci nakupují nejen v České Republice, na Slovensku, ale i v dalších zemích a daný podnikatel nemá starosti s logistikou a posílání balíků svým klientům, to vše totiž zaštiťuje právě daný dodavatel. Je možné si budovat i pobočky eshopů nejen v ČR a SK, ale i v zahraničí. Jenom je důležité VYBRAT vhodného dodavatele, který bude každému podnikateli vyhovovat.

Na již velmi přesyceném trhu je hodně důležité podnikat se spotřebním produktem. To jsem si uvědomila naštěstí brzy. Ego šlo stranou, přiznala jsem si, že nemám tak lukrativní nápad, čas a investice do budování svého vlastního patentovaného spotřebního produktu. Svůj obchod si každý podnikatel buduje pod vlastní značkou a více info k projektu, který dává super šanci podnikat online jukněte TU.

Přeji všem hodně úspěchů ať už v online světě nebo pro cokoliv se rozhodnete. Většinou lidi zastaví strach a pokud překonají strach, zastaví je netrpělivost… Tak se nedejte a užívejte si tu cestu, protože o tom to je :)

Hodně štěstí

Moni C.

„Lidé nemají trpělivost budovat svůj byznys 3 roky, ale mají trpělivost chodit do práce 40 let.“